A Zsiguli, avagy a Lada 1200, egy olyan legendás négykerekű, melyet anno nemcsak a családok, de az autóversenyzés világában mozgók is előszeretettel vásároltak. Nemrégiben érkezett telephelyünkre egy teljesen felújított, extrákkal ellátott, OT rendszámos, 1972-es modell, mely most eladósorba került.

A Lada 1200 a szovjet VAZ (Volzhsky Avtomobilny Zavod) gyár terméke, melynek a Fiat 124 képezte alapját. Gyártása a VAZ gyárban Togliattiban, a Volga partján zajlott. A Lada neve és emblémája is innen ered: egy vitorlás hajót ábrázol, méghozzá a „ladya” nevet viselő típust, amely a Volga folyón közlekedett. 

A szocialista országokban anno elég népszerűnek számított, mivel olcsó és viszonylag megbízható autónak lehetett nevezni. Az autót 1,2 literes motorral gyártották, ami 64 lóerőt eredményezett. A végsebessége nagyjából 140 km/óra volt.

Az Északi-tenger mellől Orosházára!

A hozzánk érkező 1972-es Zsiguli 1200, egy teljesen felújított, gyári belsővel rendelkező, tökéletes állapotban lévő, eredeti alkatrészekkel felszerelt, 36350 km-t futott modell, melynek karosszériája is újra lett fényezve.

Futóművén a felújítás mellett, változtatásokat is eszközöltek. Kayaba Ultra SR lengéscsillapítókkal és Lada Níva rugókkal látták el, végül Speed Star Racing „papucsokat” kapott. Motorja 296-os Havassy vezérműtengelyel, 80 mm löketű főtengellyel, könnyített lendkerékkel redelkezik, elektromos gyújtású, 1600 cm3. Üzemanyagrendszere gyári: 50-es kipufogó rendszerrel és 5 sebességes manuális váltóval érkezett.

Az autónak korábban német papírjai voltak, hiszen 1972-ben, még az NDK-ban helyezték forgalomba.
Ez a kevés km-t futott járgány, egy Északi-tenger melletti városból származik, ahol sokáig csak állt a garázsban. Innen érkezett Magyarországra, akkori gazdája versenyautót szeretett volna építeni belőle. Végül a projekt megállt ott, hogy kiszedték a motort és a váltót, valamint levették a lökhárítókat és lekapatták az aljáról a festéket. Ebben az állapotban került végül ügyfelünk birtokába a jármű.

A Ladát A-tól Z-ig felújították, teljesen szét lett szedve, majd összerakták a futóművét, lekezelték, és visszafényezték az alját. Fémig lecsiszolták a karosszériát, majd újra fényezték. Krómozni csak a lökhárítókat kellett, a többi króm vagy polír felület eredetinek mondható, illetve a motor is fel lett újítva.

A Lada 1200 a szocialista korszak egyik ikonikus autója volt, akkoriban sokak számára a szabadságot szimbolizálta. Most pedig, aki szeretné megvásárolhatja tőlünk ezt a modern köntösbe bújtatott négy kerekű nosztalgiát.

A részleteket és az árat ide kattintva olvashatjátok.