BMW E28 M535I
- Ricsi
- szeptember 11, 2024
- 1:21 du.
E28: A BMW 5-ös sorozat új korszaka
A BMW E28 a második generációja a BMW 5-ös sorozatnak, amelyet 1981 és 1988 között gyártottak. Elődje az E12, míg utódja az E34-es modell. Az E28 újdonsága volt a vezető felé döntött középkonzol és a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) opcionális elérhetősége. A modellpaletta kezdetben soros négyhengeres és hathengeres benzinmotorokat tartalmazott, majd 1983-ban megjelent az 524td, az első dízelmotoros BMW.
Ez volt az első generáció, amelyben megjelent a BMW M5, melyet M88/3 és S38 sorhatos motorok hajtottak. Az E24-es kupé is az E28 platformra épült 1982-től. A karosszéria önhordó, biztonsági utascellával és deformációs elemekkel, míg a motorháztető hátrafelé nyílik, amely az előd E12-től és az utód E34-től eltérő megoldás. Az autó csomagtartója 460 literes, míg az üzemanyagtartály kapacitása 63-70 liter között mozog.
Az E28 számos új technológiát vezetett be, például sebességtartó automatikát, fedélzeti számítógépet és egy ellenőrző panelt, amely figyelmeztette a vezetőt a folyadékszintekre és világítási hibákra. Az üvegezés egyrétegű biztonsági üveg, a szélvédő laminált.
Az E28 fejlesztése 1975-ben indult Claus Luthe irányítása alatt, és különleges figyelmet fordítottak a futómű és hajtáslánc tervezésére, amelyet a beépített ABS rendszer miatt kellett újragondolni. Az egyik legismertebb modell, az M535i, az 535i hajtásláncával és M-Technic futóművével különleges teljesítményt nyújtott. A katalizátor nélküli verzió 230 km/h végsebességet és 7,2 másodperces 0-100 km/h gyorsulást ért el.
A BMW E28 M535i-ből összesen 10,817 darab készült.
Az álabbi képgalériában megtekinthetitek a felújítás során készített képeket. Ez biztos nem egy mindennapi autó.