BMW E32 730i

BMW E32 730i: A Luxus és Innováció Ikonja

A BMW E32 a BMW 7-es sorozatú luxusautók második generációja, amelyet 1986-tól 1994-ig gyártottak. Az E23-as modellt váltotta fel, és kezdetben sorhatos vagy V12-es motorral volt kapható.
1991-ben a BMW megkezdte az első V8-as motor gyártását a BMW 501/502 gyártásának 1962-es befejezése óta.
A V8-as motorok 1992-ben váltak elérhetővé. Az E32-es már a kezdetektől fogva a kor legfejlettebb műszaki színvonalú autói közé tartozott.
Az E32 számos újdonságot vezetett be, köztük az adaptív felfüggesztést (EDC), a kipörgésgátlót, a kétféle tengelytávot (i és iL) és a kétzónás klímaberendezést. Az E32 750i volt az első autó, amely betartotta a német gyártók közötti „gentlemen’s agreement”-et, amely a maximális sebességet 250 km/h-ra korlátozta. Az E32-vel bevezetett egyéb személygépkocsik jellemzői közé tartoztak: projektoros lencsés fényszórók (1986); dupla üvegezésű ablakok (1991); HID (Xenon) fényszórók (1991).
Az E32 bevezette a BMW első V8-as motorját is a BMW 501/502 óta, amelyet utoljára 1962-ben gyártottak, és az első V12-es motorjukat, amely egyben Németország első, a háború utáni V12-es motorja volt személygépkocsiban.
1994-ben az E32-t az E38 váltotta fel, amely az E32 egyértelmű továbbfejlesztése volt.
A bevezető modellek a 730i/iL és a 735i/iL modellek voltak, amelyeket az M30-as sorhatos motor hajtott. Az E32 bevezetésekor a 750i/iL is elérhető volt, amely az első V12-es motorral értékesített BMW volt. 

Az alábbi képgalériában megtekinthetitek a felújítás során készült képek egy részét!