BMW 2002: Az Ikon Megszületése
- Ricsi
- augusztus 28, 2024
- 4:20 du.
BMW 2002: Az Ikon Megszületése
Az 1960-as évek közepén a BMW felismerte, hogy szükség van a New Class szedán kisebb, kétajtós változatára.
Wilhelm Hofmeister tervezési igazgató vezetésével Georg Bertram és Manfred Rennen egy sportos, rövidebb tengelytávú autót készített.
Az eredmény a könnyebb és jobban kezelhető 1600-2 lett, amely 1966-ban került gyártásba.
Ebből származott a nagyobb hengerűrtartalmú 2002-es modell 1968-ban, amely megalapozta a BMW hírnevét, mint megfizethető teljesítményű járművek gyártója.
A „02” sorozat különféle változatokban, például kabrióként és ferdehátúként is készült.
A BMW 2002 Helmut Werner Bönsch és Alex von Falkenhausen innovációjának eredménye.
Mindketten átalakították saját 1600-2 autójukat az M10-es motor kétliteres változatával, majd javasolták a sorozatgyártást.
Ez összhangban volt Max Hoffman amerikai importőr kérésével, aki a 02-es sorozat sportosabb változatát akarta az amerikai piacra.
A 2002-est kezdetben 2,0 literes motorral kínálták két változatban: az alap 2002-es 100 LE-vel és a nagyobb teljesítményű 2002 ti 120 LE-vel.
A ti-t 1971-ben a 2002 tii követte, amely 130 LE teljesítményű, üzemanyag-befecskendezéses motorral rendelkezett.
A 2002-es széria tartalmazott egy automata modellt és egy Baur kabriót is, amely a 2,0 literes motorra tért át.
A 2002 Turbo a 2002-es sorozat csúcsa volt, 1973-ban mutatták be Európa első turbófeltöltős szériaautójaként.
A 170 LE teljesítményt és 211 km/h végsebességet elérő autó agresszív stílusáról és szélesített kerékjárati íveiről volt ismert.
Az 1973-as olajválság miatt azonban csak 1 672 darabot gyártottak belőle, mégis a BMW mérnöki kiválóságának szimbóluma maradt.