BMW E24 635CSi

bmw e24 635csi

E24 635CSi , A “legszebb cápa!”

Az E24-es 6-os széria egy legendás modell. A cápának is nevezett BMW nem csak lélegzetelállítóan szép, de van benne valami különleges…
Az E24 1976 márciusában a Genfi Autószalonon mutatkozott be, leváltva az 1965-től gyártott CS és CSL kupékat (E9).
A gyártás 1976 márciusában indult két modellel, a 630CS-sel és a 633CSi-vel.
1978 júliusában mutatták be a jóval erősebb verziót, a 635CSi-t, amelyet szériában speciális áttételezésű (ún: close-ratio, kis áttételkülönbségű váltó) váltóval és fekete hátsó spoilerrel szállítottak.
A karosszéria Paul Bracq tervei alapján eleinte a Karmann műhelyben készült, de később már házon belül gyártották.
Noha nagyon sok hasonlóságot mutatott az 1977-ben bemutatott 7-es sorozattal (E23), alapját mégis az E12 jelű 5-ös sorozat padlólemeze képezte.
Paul Bracq, a BMW vezető dizájnere a belső teret az 1972-ben bemutatott 5-ös sorozat (E12) dizájnelemeire építette, a műszerfal az 5-ösben bemutatotthoz hasonlóan szinte körbeveszi a vezetőt.
Ez a dizájnelem 25 éven keresztül határozta meg a BMW modelljeit (kivéve az M1-et).
Összeségében ebből a típusból 86.219 darab készült, ebből 45.215 darab 635CSi volt. (1978.06.-1989.04.)
Az Alpina, a Hartge és a Schnitzer Motorsport cégek készítettek speciális (tuning) változatokat a típusból, többek között az Alpina B7 turbó-coupét 243 kW-os (330 LE) teljesítménnyel.
Az első USA 6-os 1977-ben jelent meg, ez volt a 630CSi. Az autó a más piacokon kapható 630CS befecskendezős változata volt.
A 3 literes motorja 176 LE-t és 251 Nm-t teljesített.
1982-ben (Európa) és 1983-ban (USA), az E24 változásokon esett át. A 635CSi új erőforrást kapott, valamivel kisebb furattal és nagyobb lökettel 3430kcm-re csökkent az addigi 3453kcm-es lökettérfogat, és 5 sebességes váltóval, vagy automatával szerelték.

Az alábbi képgalériában pedig végignézheted a projekt során készített képek egy részét!