Ettől még a Tiszából is Riviéra lesz!

BME E46 M3 Cabrio

Egy kompromisszumot mégis meg kellett kötnünk: az autó, mivel az Egyesült Királyságból érkezett hozzánk, ezért természetesen át kellett, hogy essen a szokásos procedúrán: egy teljes balkormányosítást kellett rajta elvégeznünk, amely, mint tudjuk egy nagyon komplex folyamat. Bár nálunk szinte már rutinműtétnek számít, sokan mégis tartanak tőle, úgyhogy ezen a ponton szeretnénk pár általános tévhitet eloszlatni ezzel kapcsolatban.

Sokakban él az átalakított jobbkormányos autókkal kapcsolatban egy fajta félelem, amelyet valahol meg tudunk érteni, ugyanis sajnos mi is találkoztunk már hazánkban több olyan balkormányosítással is, aminek minősíthetetlen volt a végeredménye: jobbkormányos kábelköteget marad, a biztosítéktáblát nem helyezték át a másik oldalra és még lehetne sorolni azokat a hibákat, amiket odafigyeléssel és kellő szakértelemmel orvosolni lehetne. Azt gondoljuk, az idő előrehaladtával egyre kevésbé válik hangsúlyossá az, hogy egy autó valaha jobbkormányos volt. Egy E30 M3 esetén például kevésbé szempont az, hogy jobbkormányos volt az autó, az E46 M3 esetén is csak addig tudnak majd ezzel sokan érvelni, ameddig már csak képen fogunk találkozni ezzel a típussal.

Visszatérve a mi autónkra, a képeket böngészve jól látható, hogy a balkormányosítás gyári minőségben történt. Meg lehet figyelni, hogy a kormánytartó konzol pontosan a gyári ponthegesztéseknél lett lefúrva, a jobboldalon pedig teljesen el lett tűntetve minden nyoma az autó korábbi életének.

Ahhoz, hogy a profi minőségű munkát az autó alkatrészei is tükrözzék, vásároltunk egy hiányos, balkormányos M3 SMG Cabriot is, amely kiváló donorként szolgált a csavarokhoz és a kábelkötegekhez. Nem vásárolgattunk bizonytalan eredetű vagy utángyártott alkatrészeket.
Az autó motorjában történt változásokról szintén jól árulkodnak a képek. Ezek nem a leglátványosabb, de annál fontosabb változtatások voltak.

A karosszéria kapott egy telifényezést pár kisebb lakkhiba, karc és kezdődő hólyagosodás miatt. Ha ezek az apró szépséghibák nem lettek volna, az autó tényleg, egy szinte teljesen gyári M3-nak mondhatta volna magát.
Most pedig talán még annál is jobb lett, ahogyan ezzel a Pheonix Gelb fénnyel kigurult a műtőből.

De nem is az autó színe a legszebb, hanem az, hogy eladó és akár a tied is lehet.

Ha szeretnél egy teljesen felújított, emellett kicsit „megokosított” E46 M3 Cabriot, ne habozz és nézd meg a hirdetést:

Az alábbi képgalériában pedig végignézheted a felújítás során készített képek egy részét!